Zdraví

Krásná postava po porodu? Pět věcí, které musíte vědět

postava_porod

Snad každá žena by chtěla mít po porodu dítěte zpět minimálně takové tělo, jako měla dříve. Nebo dokonce ještě lepší. Jak toho ale dosáhnout? A jak dlouho to bude trvat?

Také patříte ke skupině nastávajících maminek, které se obávají dlouhodobé změny postavy po ukončení těhotenství?

Není proč se bát. Většina žen se nakonec dostane zpět do původní kondice.

Ta nejhorší věc, kterou však můžete hned po porodu udělat, je srovnávat svou postavu s popovými hvězdami, které mají po ruce profesionálního trenéra a chůvu, a tím pádem i spoustu času, který mohou věnovat cvičení.

Právě to jim pomůže dostat se za několik týdnů po porodu zpět do bývalé kondice a formy.

Ale pro nás maminky, které se musejí často samy starat o celou domácnost, je taková rychlost návratu k původní postavě nereálná.

1. Dopřejte si více času. Spíše měsíce než týdny

Daleko lepší, než se snažit za každou cenu rychle hubnout, je dopřát si k tomu více času. Nepočítáme ho přitom v týdnech, ale spíše v měsících.

„Trvá asi devět měsíců, aby vaše tělo vytvořilo dostatek prostoru pro rostoucí dítě. Dejte mu proto zase přibližně rok na to, aby se vrátilo zpět do bývalé formy,“ doporučuje americká gynekoložka Anita Sadatyová.

2. Nevyřčená tajemství: osobní trenér a hlídání předporodní hmotnosti

Mnoho celebrit, které záhy po porodu pyšně ukazují objektivům fotoaparátů své štíhlé tělo, ho získaly zpět pečlivým sledováním své předporodní hmotnosti.

Za dva až tři týdny po přirozeném porodu (nebo po 4 – 5 týdnech po císařském řezu), už pilně cvičí v posilovně.

„Jedna z mých klientek tak prováděla kardio cviky každé ráno, odpoledne jste ji pak mohli potkat v posilovně, kde dále redukovala svou hmotnost,“ potvrdila fitness instruktorka Andrea Orbecková.

Že tato dáma ví, o čem mluví, svědčí mimo jiné i to, že patřila k těm lidem, kteří pomáhali dostat do bývalé kondice známou modelku Heidi Klum.

Samozřejmě, že maminka, která nemá k dispozici tolik času, ani osobní trenérku, musí postupovat pomaleji. Daleko pomaleji.

Orbecková doporučuje delší chůzi každý den, jogging, později také denní půlhodinové cvičení, při které procvičíte celé tělo.

3. Čas pro bříško

Protože jsou všechny břišní svaly a kůže po porodu povolené, zabere nějaký čas, než vše dostanete zpět do bývalých tvarů.

Ale ne vždy se to všem ženám úplně podaří.

Avšak proč byste si nad nějakou „nepevností“ zoufaly, zvláště, když máte v rukou krásné zdravé miminko?

4. Ňadra se zase zmenší

Vysoká hladina progesteronu a estrogenu, která připravila vaše tělo na kojení, pomohou ňadrům, aby získala jedno až dvě čísla ve velikosti navíc.

Jakmile odstavíte od mateřského mléka vaše dítě, nebo pokud nekojíte, prsa se začnou postupně vracet zpět do svých velikostí.

Pokud si budete během těhotenství hlídat hmotnost, pak jejich návrat zpět do pevnějších tvarů bude o to kratší a rychlejší.

Při kojení se však v ženském těle kromě jiného vytváří také hormon prolaktin. A ten podle nejnovějších výzkumů zpomaluje proces hubnutí, a to i přes to, že matka vydává kojením a produkcí mléka značné množství energie.

„S poklesem vaší hmotnosti proto budete muset vyčkat až do doby, až přestanete kojit,“ informuje gynekoložka Sadatyová.

5. „Předtěhotenskou“ obuv nevyhazujte

Ženské tělo často při těhotenství zadržuje vodu. A kvůli tomu nastávajícím maminkám mohou snadno otéci nohy, díky čemuž se zvětší také okolní tkáň.

Vaše číslo obuvi se tak na nějaký čas zvětší. Typicky jde o několik měsíců až rok po porodu, kdy budete nosit o něco větší boty (nebo se mačkat v těch starých), než dojde opět k redukci velikosti chodidel.

Své „předtěhotenské“ boty proto na eBay nedávejte. Počkat se v tomto případě určitě vyplatí…

O autorovi

Tereza Pavlíčková

Mám ráda přírodu, romantické knihy a příběhy. Jsem moc ráda, když se o některý z nich budu moci podělit se čtenáři.

Vložte komentář